Alla inlägg under januari 2014

Av hakanpalsson - 2 januari 2014 22:48

Nä fy fan, nu är det så länge sen jag va här så jag trodde nästan jag va dö...


Men så faller andan på o då kommer man flygande som nån spiderman :)


Denna gången har det hänt en jävla massa, kommer inte ihåg när jag skrev sist men det va förbannat länge sen, va tvungen att läsa förra inlägget...

Va jävligt orolig för jobb just då vet jag, men tro´t lr ej...nu har jag jobb... Trodde inte att jag ville igen men nu sitter jag i en lastbil :)...Dock inte samma jobb som innan även om det är samma ställe...CL åkeri alltså...RFT gick i konkurs och då tog Calle över körningen och helt plötsligt hade jag jobb... Det finns en sak som är negativ med det...Jag är bort så gott som hela veckorna från Maria och barnen, annars trivs jag kanon... Kör mkt på Göteborg (västkusten)...Det  liknar ju inte nån körning jag kört tidigare så det är riktigt kul, dessutom så har jag var 3:e vecka helt ledig och då blir det en herrans massa kvalitetstid! Har dock lite dåligt samvete för Maria som får dra ett stort lass här hemma samtidigt som hon har macken, hästarna osv... Men så länge hon tycker det funkar så kör vi!


Hade skrivit att jag letade bil i förra inlägget, jag har hittat den!! Och visserligen ägt den i typ ett halvår :P...En helt vanlig jävla golf!...Det jag vill nu är att ni som av nån lustig anledning tagit er tid att läsa så här långt ska hjälpa mig med...Hur lyckas jag få min kära sambo som ser bilen som ett sätt att ta sig från A till B att gå med på en liten lätt sänkning på nån decimeter och ett par fina 18" lr 19"...Att låtsas som det regnar är uteslutet då en bil enligt Maria ska vara i sån höjd att man inte behöver sakta ner vid vägbulorna =)...

Tänk nu för fasen kamrater!!


Kom på att det faktiskt är 2:a januari idag, det betyder ju att vi har passerat lillemans födelsedag, jul och nyår...

Lilleman blev 9 år den 21:a december...

9 ÅR!!!!

Och hur fan gick detta till då...Jag som typ max blivit 2-3 år äldre sen han kom till jorden... 

Detta året var han hos oss när han fyllde år så då blev det till om med kalas den dagen, brukar inte hända...Men han verkade mer än nöjd iaf =)

Ibland undrar man om ungarna verkligen inte är förklädda tonåringar trots allt...Tuffa som bandybollar, säger man nåt som inte passar så är det bara öhh, typ, lixom ba åhh...Och man som pappa är bara töntig...När ska dom förstå att jag faktiskt är cool!!... hmm lr är det bara som jag inbillar mig :(...

Men samtidigt så är iaf lilleman i detta fallet ganska liten vissa ggr och då funkar man som pappa utan protester, känns till och med som att det kan va ganska gott att pappa håller om honom ibland :)


Nellie som fyller 2 i februari är ju inte riktigt i det stadiet ännu (tuff alltså)... Men av nån anledning så inbillar jag mig att även den damen har fått en släng av humör...Kan både ta för sig och säga ifrån =)

Men nåt som är förbannat kul är att se dom 2 ihop...Visst "bråkar" dom ibland men oftast är dom så måna om varandra...Nellie kan sitta och titta på kort på Jonte hur länge som helst och när han kommer så springer hon o kastar sig o ger han bamsekramen...Otroligt härlig känsla ska ni veta...


Fan nu tappade jag fokus på det jag skulle skriva (jul o nyår)


Julafton kom iaf...Jag och Maria firade jul med barnen dagen innan för Maria skulle jobba på dagen och Jonte till Anna på kvällen... Mysig, lugn kväll med glada barn...Julklappar brukar ha den inverkan på barn :P...

Julaftons kväll Va vi hos Marias pappa och hans sambo, farsan hängde på och det blev en riktigt trevlig kväll...Men herregud vilket farande det blir dom dagarna runt jul...phu...Kul när julen kommer men fan så skönt när det är över =)

Nyår firade vi i Karlskrona hos Pierre och Emelie, riktigt trevlig och lugn nyårsafton med go mat, ett par öl och trevliga människor!...Jonathan drog till Anna, vet inte om det beror på att Pierre är KHK:are ut i fingertopparna lr att det skulle vara en kompis till honom där :P...Skojar bara...Kompisen var roligare än pappa och co...Vilket jag förstår... 


Nu har jag varit ledig så länge att jag inte har koll påp vare sig datum lr vilken dag det är...Men på mån lr tis rullar vi igen...Rullar in i 2014 som är ett år som jag hoppas ska bli ett kanonår!! 

Rullar visserligen bara en vecka sen e det frivecka men jag tror ni fattar...:P


Nu kryper jag ner till min sambo så hoppas jag inte det dröjer så länge tills nästa gång!

Svälj en get, d va inte jag som sk-t...kom inte på nåt bättre..


Kram o gott nytt år!!

Ovido - Quiz & Flashcards