Alla inlägg under oktober 2011

Av hakanpalsson - 28 oktober 2011 22:20

...där satt jag o deppa...Nä för fan...nu ska vi inte deppa =)...


Dagen blev inte riktigt som jag förväntade mig när jag gick till jobbet idag ska jag ju erkänna...Efter diverse snattare, poliser och olika rapporter så är Håkan idag en väldigt väldigt trött människa, kan bero lite på att jag jobbade kvällen igår och klockfan ringde 04,30 idag iofs...Men nu e d helg iaf =))...Jag och Jonte startade helgen med pizza o lite fredagsmys hos Acka o Hubbe ikväll...Maria stannade hemma o sov, förkyld som faen...=(


Vi på jobbet fick dagens ros ihäromdan...Alltså fatta vad glad man blir!!...Förra gången va det visserligen Johan men två ggr med ett par månaders mellanrum är tokigt kul! =)


Känns som att jag har hur mkt som helst att göra i helgen men vet inte riktigt vad jag ska börja...Vi ska skifta rum med Jonte men vet inte om Maria ska måla innan vi börjar flytta över lr inte...Ahh...ska ´försöka få¨iordning volvon oxå tänkte jag...och Marias moppe så den blir fit for fight osv...Plus att jag ska försöka ta mig till Växjö o hämta en iphone eftersom min inte klarade närkontakt med lite asfalt ett par ggr...Dagens telefoner säger jag bara..."suck"...



Ahh jag tror fan inte det blir mer skrivet idag, pallar inte men nu vet ni att jag lever iaf...om det va nån som undrade alltså...


Sug o svälj-3-vlig helg


//Håkan

Av hakanpalsson - 5 oktober 2011 20:01

...att d va Tisdag igår begriper ni väl =)...Kanelbullens dag dessutom...Nice...Kanelbulledoften låg som en dimma över Pressbyrån...och mitt i dimman stod bagare Pålsson =)... Kul att så många tog kanelbullen på högsta allvar...Själv ska jag väl erkänna att jag hade inte en tanke på att äta minsta lilla smula av en sådan...Man är fan inte så sugen när man går i doften hela tiden...


Tre dagar nu som klockan ringt 04,30, börjar bli lite seg faktiskt...Men man vet att man lever...Körigt på jobbet idag ska ju erkännas men Johanna kom vid 12 o Johan 14 så då började det ordna upp sig...Kom nån Nisse från dom som gör korvarna oxå...skulle kolla temeretur o grejer på korven...Inte på min nu alltså utan dom som ska säljas ;)...D gick kanon så d va ju bra...Måste ju säga att det är bra att det är såna kontroller emellanåt så d funkar allting... 


Nåt jag är trött på är dessa förbannade telefonförsäljarna...Du kan fan inte släppa en fis som dom hör i telefonj-veln utan att dom tolkar det som att du sagt ja till nån skit dom ska sälja...Sen kommer det en räkning som inte är utav denna värld...Så får man börja ringa o krabba för att bli av med skiten...*suck*...Skaffa ett liv för fan!! *IRRITERAD*...


På tal om att reta upp mig...Vi har fått ny hyresvärd...Han är ok vad jag har märkt...Men att det ska behövas 2-3 olika företag för att kolla varför vi inte har nån TV...Och när dom åker säger alla likadant "Nu har ni tv"...Nä vi har inte d!!!...Och nu har det gått 5 veckor!!!...


Nu tror jag att jag har fått utlopp för det mesta :P


Funderar skarpt på att gå in o lägga mig i ett fett bad nu när lilleman somnat, tror min kropp kan behöva det...Fint vet ni med ett varmt bad, en superstark 2,8% och nån dålig damtidning med massa onödigt skvaller om vem som li--er med vem...D e avkoppling d!!...


På tal om lilleman så somnade han på ungefär 33 sekunder när jag la honom strax innan 8...Jävlar vad trött han va...Kollade på en film en stund innan han skulle lägga sig men ögonen snurrade så jag vet inte hur mkt han egentligen såg av filmen...Han märkte iaf inte att det blev engelska ist för svenska ;)...Lovade honom att han skulle få ta med en kompis hem efter skolan imorrn så han har pulat o fixat på sitt rum sötingen... =)


Maria är hos den ena häääästen...Hon har haft en jävla otur sista tiden me dom...Små saker som blivit stora helt i onödan...OM jag har fattat rätt alltså...Fattar ju inte så mkt när det gäller dom djuren...men jag vet iaf att den sidan dom har längst lugg är röven...Man får va glá för det lilla =)


Ahh sov gott med er...Tror det får bli ett "frukostmöte" hos smurfen imorrn...dvs jag köper frallor, han fixar kaffe o sen pratar vi skit =))


Glöm era bekymmer nu...Imorrn kommer det nya =)


//Håkan

Av hakanpalsson - 3 oktober 2011 20:44

Hallllåååå lllllllrrrrrrrrr?!?!


Japp så får det börja denna gången =)...


Fick skäll nu ikväll...Nä inte av Maria...o inte Jonte...Utan Hubbe...Denna snälla omtänksamma man som även är kallad mästermekaniker talade om för mig att man kan inte ha en blogg o sen inte skriva nåt på 3 veckor...Nänä...förlåt =(...Så nu hamnade jag här igen...haha


Va nere i Malmö i fredgas med Maria, syrran o Roggan...Shoppade lite på dan o sen Robert Gustavssons show på kvällen...Han ÄR en sjuk människa...men jävlar vad vi skrattade...Ont i magen kan jag ju tala om...Fick jag för övrigt av den slibbiga jävla äggröran på hotellet morgonen efter oxå...Kräkvarning på den...Synd iom att hotellet va så fint i övrigt...


Hämtade min lille prins i lördags när vi kom hem...Alltså fattar ni hur mysigt det är nu när han är här varannan vecka...Så förbannat nice ska ni veta...att få ha dom människorna man älskar runt omkring sig så mkt...Grymt!!


Och på tal om grymt så kommer jag osökt att tänka på min kollega Johan...Han har en frisyr...lr nä det har han inte...men han har en fruktansvärd mängd hår som han vägrar klippa (tror det är för att jävlas)...Funderade ett tag på om man kunde starta en insamling till honom men insåg att vad hjälper det när han inte kommer att gå till frisören iaf...Försökte övertala en kund på jobbet att klippa honom när vi kommit fram till att hon va frisör...Men hon ville inte...


Idag kom det fram en dam o handlade av mig...Passade på att tala om att vi är väldigt serviceinriktade *sträcker på mig*...Så jäkla kul att man får höra sånt och inte bara kunder som tycker att vi är allt annat än serviceinriktade (ovanligt)...Och det är faktiskt några stycken som sagt det, då måste vi iaf gjort nåt bra juh ;)


På lördag ska det ske...Nä Maria har inte lovat att jag ska få ligga lr så...Men hon har däremot talat om att vi ska till Turkiet...Sola min tunga pubertetsheta kropp...D ni...;)


Va på ultraljud idag, fan va d e coolt...Se denna lilla varelse...hjärtat slå...armar o ben röra sig...Sjukt =)


Nu har jag inte tid med detta mer...Vill inte dissa er men ska va lite social, ta en dusch o lite så...Men en sak till...


Imorrn är det 4 oktober...Kanelbullens dag!!!!! Fjäska för sambon, chefen, svärmor lr vem ni vill...Bry dig inte om att baka...Vi på Pressbyrån gör det åt dig!! Missa inte detta nu!!!


Ha att fint mina vänner...


//Håkan

Ovido - Quiz & Flashcards