Alla inlägg under februari 2014

Av hakanpalsson - 6 februari 2014 21:17

Japp nu jävlar e det dax =)


När jag ändå sitter här, frivecka o allt :)


Satt o funderade på vad jag ska skriva om...kom fram till att det inte hänt så jävla mkt "speciellt" mot i vanliga fall...är ju tyvärr i en årstid när det inte händer så förbannat mkt... 


Men nu i veckan hände något som fick iaf mig att tänka till lite, djupafors ska lägga ner, karosseriverken ska sparka 25 pers...Alltså seriöst, vad ska det bli av Ronneby...Jag vet att vi har fler fabriker och givetvis står inte stan o dör med att djupa lägger ner, men det blir dock typ 150 pers som blir arbetslösa... Det känns som att denna kommunen måste göra nåt för att locka hit både företag o turister... Frågan är bara vad kan DU o JAG göra för att förhindra att stan dör...Det är ju för fasen min födelsestad, har alltid gillat denna staden...Även om du inte kan pissa i ett gathörn utan att grannen tittar snett på dig och sannolikheten att nån annan vet vad du gjorde i helgen är större än att du vet det själv...


Nåt måste göras iaf...


Läste en motion lr vad det heter ang vår skärgård idag, mkt bra ideér där som jag verkligen tror på och som hade kunnat utvecklas ännu mer...Tänk bara Karön, vad folk det hade kunnat dra...men det funkar ju tyvärr inte när restaurangen har öppet lite när ägaren känner för det...sen kan man ju tycka att det hade ju inte gjort nåt om man tog en röjsåg med sig o gick ett par varv runt ön...


Hoppas verkligen att dom hittar rätt människor som ska driva det nu så det blir lite snurr därute... Skärgård brukar ju klinga ganska högt menar jag...


Känner att detta blev ett lite halvgnälligt inlägg, men jag vill verkligen att det ska bli fart på stan...


Från det ena till det andra...


Imorrn är det jobb o skola för Maria o Jonte, efter skolan tar vi ett förhoppningsvis positivt utvecklingssamtal o sen packa vi bilen full av familj o drar till Ullared!!... Ja jag ska ju sitta i sportbaren hela jävla dan, rapa, fisa o sucka över att kärringarna inte är kloka...FEL!!!... Det finns en sak som jag är jävligt ärlig om...Jag gillar ULLARED!!

Tycker faktiskt det är förbannat kul att gå runt där, köerna är inte min favorit men man får överleva :)

Har ett tag haft skarpa funderingar på att se om man inte kan jaga ihop ett gäng killar, hyra en stuga o sticka till Ullared, typ i sommar...Shoppa utan damer, ta några pilsner, grilla o sen shoppa lite till dagen efter :)...Är ni sugna så skrik till! Våga Ullared!! 


Nu skiter jag i detta för idag, på sön lr mån bär det ut på vägarna igen! 


Ha det fantastiskt så ska jag se till att ha detsamma!



Ovido - Quiz & Flashcards