Alla inlägg under juli 2011

Av hakanpalsson - 28 juli 2011 11:42

Hej hopp i trollskogen :)


Va ju inte igår jag skrev här, ska ju erkänna att jag har starka funderingar på att avaktivera detta...Har fan inte tid längre...Har ju jobbat en hel del sista tiden och efter det vill jag gärna försöka umgås lite med Maria och Jonte oxå =)...Aja får se hur det blir...


Pillade precis in en stor snus, tittade ut på regnet och funderade lite...Sommaren är fan snart slut...lr egentligen inte men det känns så iaf =)...Hade ju några dagars semester oxå, fyra lr fem faktiskt...Började med att vi åkte ner till Helsingborg, tog en sväng till Helsingör...bara strosade och tog d lugnt...Dagen efter stack vi till Tomelilla, hade hyrt en stuga där ett par dagar...På eftermiddagen blev det en badtur till Ystad...Vilka sjukt fina stränder d finns där...Dagen efter anlände syster med familj och vi intog Tosselilla!!...Förbannat kul måste jag säga...Kvällen blev grillat o en pilsner...Livskvalitet!!!


Men nu har jag varit back in buisness ett par veckor igen...Faktiskt varit mkt mer än jag trodde att göra, men det är ju en jäkla tur det =)...Johan har betydligt bättre koll än vad jag har för tillfället men jag ska jobba starkt på att lära mig av honom =)...Han är makalös på att ta in saker...


På tal om det här med tid...Kikade lite på min lille pojk häromdan, fan vad tiden går...Han är ju fan inte liten längre utan en stor pojk...några veckor till sen börjar han 1:an, han är inte farligt stolt va...Och pappa oxå så´klart ;)...Nu för tiden är man mest töntig tycker jag...Många gånger när man säger nåt får man mest höra "suck" lr "men pappa dåååå"...Haha, får hoppas man inte blir en sån där dryg töntig farsa :P


Snart fyller min älskade sambo Maria år, ska bli asnice, jag o Jonte har beställt en present som jag hoppas hon gillar och sen har jag lite plans som jag inte kan skriva här, (vet att hon läser, puss gumman ;)...Hoppas hon blir nöjd iaf =))


Nu ska jag nog försöka ta tag i denna "lediga" dan och se om jag kan få nåt gjort...Ha det asnice...


Puss o kram, idag ska jag inte t stan =)

Av hakanpalsson - 2 juli 2011 10:43

Lördag morgon!!.Ganska slapp sådan faktiskt, ställde klockan på nio trots att jag inte börjar förrän halv ett...Så jävla skönt att bara kunna dega ner sig i soffan o glo på tv, ta en dusch i lugn o ro...Kanske till och med kunna kosta på sig en rakning så här på lördagen =)...tror dock jag ska försöka ta hundarna en runda innan dess...Dom vill ju ut och springa (gå blir det här)...Och jag behöver ju..."host host"...


Maria gav sig precis iväg till Ikea med svärmor och Felle vilket hon gjorde helt rätt i, får hoppas hon hittar nåt kul =)...Nu när jag tänkte på det så blev jag akut sugen på Kamprads köttbullar...men men...Vad går upp mot en choklad-mint shake? ;)


Måste faktiskt säga att det går förvånansvärt bra med mitt pulver, hade ju panik första dan när man inte fick tugga mer än en måltid om dan, after att Maria konstaterat att hon inte trodde jag gav upp så lätt så flyter det nu på ganska bra =)...Tro det lr ej men sen jag började med detta för två veckor sen så har det blivit -4,6...och dessutom ungefär lika mkt innan så 9 kg har vi skakat bort nu...det gillas kan jag tala om...


Om jag har lite tur så jobbar jag sista dagen idag innan jag ska ha iaf 5-6 dagars semester, ska se om Martina är sugen på att jobba ett par timmar längre imorrn bara...Sen imorrn blir det en liten stund där nere med Johan, nya kampanjer på måndag juh (missa inte dessa) :P...


Va ute och hämtade fjädrar till Bmw:n igår, ska se om jag iaf kan få den att se lite mer normal ut...Hskulle egentligen beställt sänkningssats till den men hellre att den ser "normal" ut än att den drar röven i asfalten...Kanske va att ta i men hatar när bilen är lägre bak än fram...Accepteras inte! Fattar inte hur dom har lyckats men men...


Skulle vilja ha det fixat tills Måndag då Jag, Maria och Lilleman funderar på att dra oss mot Öland en sväng...Har inte hundra spikat det men en fundering iaf...Annars blir det väl åt motsatt håll...Men tror för enkelhetens skull att vi bara packar in tält denna gången o pyser, Får visserligen låna husvagn men tror inte det blir på denna "roadtripen" iaf...Kanske senare i sommar...Den som lever får se =)


Nu ska denna tunga kropp ut o se om  man kan få asfalten att gunga och pensionärerna att flytta sig i ren panik för att inte välten ska gå över dom...=)


Ha en grym helg!! Är det nån som är jävligt sugen på att byta fjädrar på en Bmw så finns nycklarna att hämta på Pressbyrån!


Cykla o vält...På militärens fält...Lr nåt


//Håkan

Ovido - Quiz & Flashcards