Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Börjar tröttna!

Av hakanpalsson - 15 oktober 2014 20:05

Nu va det jävligt länge sen jag skrev här och jag har nog hur mkt som helst som jag skulle kunna skriva men jag hoppar det för stunden... Jag börjar bli jävligt trött på att Sverige inte längre få vara svenskt och att vi inte längre får använda oss av våra traditioner...
Jag vill till att börja med poängtera en sak...Jag är INTE rasist!!... Tvärtom, jag gillar människor av alla d slag, oavsett hudfärg lr ursprung... Men... Det har gått för jävla långt när våra barn inte får vara pepparkaksgubbar el -gummor på dagis, nationalsången får inte spelas i skolorna, och ist för fläsk serveras ngt som andra kulturer accepterar...
Det är mkt man kan säga som infödd svensk som man kan få höra att man är rasist lr att det är diskriminerande, men vad är egentligen mer diskriminerande än att inte få värna om sina traditioner?! Jag skäms över det land som Sverige har blivit, det land som våra förfäder har byggt upp med sina bara händer!!
Sen har vi ett känsligt ämne till... Kriminalitet! Ja smaka på ordet, kriminalitet!
Tyvärr så är det så att största delen av brotten som begås, begås av personer med ursprung från något annat land. Jag tycker det är konstigt att man kommer till Sverige för att få det bra och sen begår man massa brott, ledsen men då tycker jag inte att man behöver vara här... Det finns även otroligt många infödda som begår brott, jävligt grova sådana... Men dom är ju just infödda och då är problemet i Sverige och det är Sveriges ansvar att göra någonting åt det.
Sen om man skulle nämna att personen är från något annat land än Sverige så blir det ett jävla liv...
Med hela denna texten så vill jag egentligen få fram att Sverige håller på att gå åt helsike totalt, och den allra största anledningen som jag ser det är att vi har tagit emot mkt mer folk än vad vi klarar av och kan sysselsätta!
Regeringen måste ju sätta stopp för detta, vi kan ju inte ta emot mängder med människor och sen varken kan ha råd att ge dom mat lr husrum... När arbetslösheten har minskat drastiskt och merparten av befolkningen har sysselsättning...DÅ kan vi börja fundera på att hjälpa fler... Sen tycker jag personligen att vi måste ställa krav på människor som kommer hit...att lära sig svenska är ju en självklarhet tycker jag... Och tyvärr, begår man brott så har man sumpat sin chans...

Nu ska jag säga ett par saker som är mer positiva...
Många av utländsk härkomst som jobbar, dom jobbar så ögonen glöder, titta tex på dom som driver restauranger, livs, taxibolag... Dom jobbar från öppning till stängning, det är inte ofta du ser en infödd svensk som gör det... MEN om man som jag säger jobbar, kämpar o sliter som vilken annan människa som helst så hoppas jag verkligen att dom tjänar på det oxå, då ska man kunna ha en bra standard, fin bil lr vad man nu vill lägga sina pengar på! Däremot så ska dom inte behöva jobba mer än någon annan för att kunna hålla en bra standard...

Det jag egentligen vill komma till med detta är att det är dax nu.... SVERIGE MÅSTE VAKNA!!! Vi måste värna om våra traditioner, lära människor som kommer hit från andra länder hur det gå till i Sverige, vilka traditioner vi har! Många vill faktiskt lära sig det om sitt nya hemland och är intresserade, men då helt plötsligt står vi svenskar o säger att vi får inte spela nationalsången påmskolavslutningen för då är vi rasister...SKÄRPNING!!

 
 
Ingen bild

Elvis

16 oktober 2014 10:14

Hej Håkan,

Jag förstår att du börjar tröttna det gör jag också men mycket av det du tar upp är Sveriges fel...
Ska försöka förklara vad jag menar..
Det att Sverige inte får vara svenskt och att ni inte får använda er av era traditioner är ert fel för ni är för rädda för konflikter och är rädda att säga NEJ. 95% av oss invandrare tycker att traditioner måste finnas kvar! Jag skulle vilja träffa den person som tycker att pepparkaksgubbe och nationalsången är diskriminerande men jag skulle också vilja träffa den som tog beslutet att ta bort det!

Kriminalitet begås av alla. Varför begår folk brott? Jo för att personer som gör det tjänar något på det och det blir inte bättre av att fängelse ser ut som hotell att man kritiserar och dömer Poliser för tjänstefel till höger och vänster och menar att polisen missbrukar makten. Jag har bott i Sverige i 22 år och har aldrig blivit fel bemöt av Polisen... kanske för att jag inte har gett de anledning att behandla mig illa. Snart tar man beslut om att ta ifrån polisen tjänste vapen och utrustar de med peppar spray för att möta stenkastande ungdomar! Hårdare straff och mer makt till polisen!
Som du vet så får alla kommuner pengar av staten för varje nyanländ person och det gör att många kommuner tar pengarna och platserar folk i samma statsdel och sen är det klart. Sverige måste förstå att om man ger en person uppehållstillstånd som kommer från annan kultur så tar man samtidigt ansvaret att visa personen vägen och inte placera alla på samma ställe. En invandrare kan aldrig lära en annan hur saker fungerar här. Själv kommer jag från Bosnien och är stolt över att 90 % av oss är sysselsatta och blev det inom 5 år. Det beror till stor del på att invandrare från Bosnien har samma kultur som resten av Europa och det blev inte så stor förändring för oss. Vi kunde klara oss själva det kan inte alla och folk behöver hjälp av en svensk inte av en vän från samma världsdel! Idag tar det 5 år innan man kan få Svensk medborgarskap så man har alltså provtid och begår man brott har man sumpat sin chans.
Alltså är detta inte invandrarnas fel heller....

Jag och många som jag har betalat tillbaka till Sverige allt vi i början kostade och kommer att betala och lyfta Sverige så länge vi lever .... jag och många som mig kommer vara de som ställer sig först och försvarar Sverige vid ett hot...
Det viktigaste är att folk ser majoriteten av de som försöker bidra med att bygga Sverige starkt och inte koncentrerar sig och viker sig för minoriteten som vill förändra Sveriges traditioner! SD är inte ett alternativ det vet vi alla och man slänger bort 4 år varje gång man lägger en röst på de!

Ha det bäst och tröttna inte för det är precis vad många vill :)

hakanpalsson

16 oktober 2014 19:33

Jag förstår precis vad du menar och jag vet inte om det blev lite missuppfattat lr om jag va otydlig...jag ska försöka förklara bättre...

Att våra barn inte får vara pepparkaksgubbar osv är helt klart Sveriges fel av en anledning...Det sitter nån höjdare någonstans lr någon rektor i nån skola och kommer på att invandrare kan bli diskriminerade av det och många andra kommer på att så ska vi oxå göra...
Däremot så tycker jag det är dags att reagera!

När jag läser vad du skriver så tror jag du förstår väldigt mkt vad jag menar, tex som du säger så får kommunerna stora summor för varje människa som kommer och hyresvärdar kan hyra ut lägenheter till fruktansvärda priser, i vissa fall fallfärdiga hus! Då kan jag tycka att Sverige inte har resurser att hjälpa fler för tillfället... Om man tar emot människor och säger att man ska hjälpa dom så ska man oxå klara av att ta hand om dom o ge dom rimliga chanser att komma in i samhället.
Sen vill det ju till att de som kommer faktiskt vill in i samhället... Som jag skrev så anser jag att svenskakurs borde vara obligatoriskt... Många som vill får inte och många som får vill inte... ALLA som kommer skulle gå det, det är väl första steget att komma in i samhället.
Sen precis som du skriver så kan man ju inte göra område där flyktingar ska bo för sig och infödda svenskar för sig, för gör man det så är svenskakurser helt meningslösa för du kommer man ju inte prata svenska iaf.

Jag är oxå för hårdare straff...mkt hårdare om jag får bestämma...tyvärr är det ju så idag att "straffen" vi har i Sverige skrämmer inte en enda människa, tvärtom...det får ju tom folk att begå brott för hamnar dom i fängelse så har dom bra mat och tak över huvudet...skrämmande!
Polisen idag vågar ju inte titta på en person av rädsla för att begå tjänstefel...

Kostnaden när det kommer hit människor är i min värld inte det stora problemet, men när människorna kommit hit så måste vi kunna ta hand om dom och ha jobb till dom, även det ett sätt att komma in i samhället! Om vi hade haft resurser så kunde vi hjälpt alla människor i hela världen, tyvärr så har vi inte det... Regeringen har så förbannat lätt för att säga att vi ska låt tex 400 000 människor komma hit utan att kunna förklara hur dom ska försörjas och hur dom ska sysselsättas.

Jag vet att du och många många fler betalar lika mkt skatt om inte mer än personer födda här, du drev om jag inte minns fel två butiker samtidigt ett tag och jobbade gissningsvis betydligt mer än medel...det är alltså inte detta som är ett problem vilket jag hoppas du förstår...

Jag hoppas inte heller att du tog illa upp över inlägget, va absolut inte riktat till killar o tjejer som du Elvis...

Vill ännu en gång förtydliga att det jag vill få fram är att givetvis ska vi hjälpa människor...Men vi måste ha resurser till det!

Ha det kanon Elvis och hoppas macken går bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hakanpalsson - 14 november 2016 21:01

Japp, det va fan inte igår jag skrev någonting här men nu är det dax kände jag :)... I skrivande stund sitter jag i Malmö, i ett industriområde, i en lastbil... Regnar som fasen och mörkt är det...Denna årstiden är en enda stor jävla depression, ...

Av hakanpalsson - 27 oktober 2014 18:34

Yes Box, vi e på rull igen...Måndag är kanske inte den roligaste dagen men det är lixom inte mkt att göra...kör denna veckan oxå sen är det ta mej fasen frivecka igen, gött d :) Fredagen kunde varit roligare, allt flöt på kanon till typ lunch, lämna...

Av hakanpalsson - 21 oktober 2014 00:52

Japp nu är man igång efter the freeweek... Har inte blivitjättemkt gjort hemma denna veckan kan jag lova, har försökt hjälpa Maria på macken istället... Sen om det blev så mkt gjort, d vet i fan... Jonte sjuk hela veckan så han har hållet sig hemma...

Av hakanpalsson - 2 juli 2014 21:51

Just i skrivande stund så sitter jag i lastbilen i torup... Kan ju tala om att detta är inte världsmetropolen, händer inte ett förbannade skit faktiskt men men...Skit i det, ska ju liksom bara sova här Två dagars jobb till sen är det det fanimej tre...

Av hakanpalsson - 30 april 2014 00:00

Jo tjäna! Ingen kul dag idag... Begravning för mormor, men vet iaf att hon äntligen har kommit till morfar igen! ?? Begravningar är något vi är ganska dåliga på tycker jag, SJÄLVKLART sörjer man något fruktansvärt när människorna man älskar går v...

Ovido - Quiz & Flashcards