Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Blaskig öl och ingen Persbrandt...

Av hakanpalsson - 12 maj 2011 20:02

Ja nu har Pålsson varit i Stockholm för första gången någonsin...Ganska trevlig stad om jag ska va ärlig...


Resan upp va ju lite seg...Hade ju funderingar på att ta flyg lr tåg men kom till slut fram till att vi kör upp...Va precis som vanligt inte d smartaste draget men va fan...Är vi ju inte kända för heller...Stack vid halv 12 på söndagskvällen och va uppe vid halv 6 på måndagsmorgonen...Hade ju sagt runt 8 till André som vi skulle parkera bilen hos...Va bara till att plocka upp telefonen o väcka honom...Han va nog inte så glad egentligen men precis som vanligt så va han lika trevlig iaf =)...Efter att stackars André fixat frulle o kaffe så blev det en halvtimme på hans soffa innan det va dax att ge oss iväg...André släppte oss vid huvudkontoret på väg till hans jobb...Schysst...slapp vi tunnelbanan...=)...


Väl framme så började utbildningen...ngt nervös om jag ska va ärlig...;)...Men det va inga större problem, mkt som f-n att ta in bara...På kvällen va det bord bokat på hotellet för middag med dom andra på kursen, va typ ett 20-tal...Till maten blev det ju ett par öl så ni kan ju tänka hur pigga jag och Johan va....Men naturligtvis skulle vi ju bara gå ut en sväng o ta en öl...=)...Blev ett rätt bra gäng som gick...o gick...o gick...Och hamnade på stureplan!!... Fan vilket överskattat ställe egentligen...Vattnig jävla öl och ingen Persbrandt... Tacka vet jag ölen på hotellet!!...Men nu har jag ju varit där oxå! =)...Efter EN öl letade jag, Johan och en som heter Pierre upp en trevlig taxichaffis, blev dock sur när jag frågade om han tog kort...Men desto gladare när jag såg en bankomat på vägen...fattar inte d jag ;))...


Dag 2 va det efter en hotellfrukost som va klart godkänd dax för utbildning kl 08,00!...Denna dagen va dock lite längre...kl 19 avslutades den...Ganska sent o ganska trött med tanke på hur mkt sömn det blivit innan...Men då hade min sambo Maria anslutit sig så det blev en god middag på hotellet och sen en rundvandring i gamla stan, förbannat nice...Både att Maria kom och rundvandringen =)...Riktigt fint där...Kul att iaf fått se nåt i storstan när man va där =)...När vi kom tillbax till hotellet satt fyra boys från utb där o tog en öl så vi slog oss ner...Grym kväll...varmt fortf vid 22,30 och en kall öl...fan va fint...=))


Dag 3...08,00...UPPSTÄLLNING!!!...Nä inte riktigt faktiskt...Det som förvånade mig nåt kopiöst va att Johan ringde mig 06,30 och frågade om jag va klar för att gå ner o käka!!!...?!?!...Han brukar ju va tröttast i världen typ...Men jag flög upp o fick på mig kläderna i farten! Slängde ner grejerna i väska...Tror Maria blev lite lite irriterad över mitt oorganiserade kaos =)...Mot frukosten!!...Vid kl 16 började det dra sig mot sitt slut iaf...Då va det ju bara resan hem kvar oxå...Släppte av en i Växjö o sen hem...Va totalt sketslut när vi landade hemma kan jag lova! =)...Sov typ till 10 idag...gött som fan =)


Hämtade lilleman hos en kompis vid fem och sen körde vi ut Maria till stallet...ner t macken o tvättade bilen osv...Planerade lite med Johan oxå...Ska ner till butiken imorrn och gå igenom lite av varje och prata med killen som driver det nu och sen personalen då...Lite svårt att fatta att vi tar över om 18 dar...Är ju fan så man blir kissenödig!!...


När vi va på väg hem ringde Tommy som har hand om ett bröllop vi ska på...Maria hade sagt att jag ville hålla tal...Allvarligt så vet jag fan inte om jag fixar det...Alltså ok jag har skrivit det osv...Men stå där inför 65-70 pers o läsa det sen...Då är ju saken annorlunda...Ahh...får väl se vart nerverna håller hus just då...Sa ja till att göra det iaf, kan ju bli jobbigt att dra sig ur sen så då kanske jag kan tvinga mig att göra det =)


Nu har lilleman legat här o läst innan sovdax...Det är på nåt vis så förbaskat mysigt att höra när han ligger där med sin bok och ljudar fram orden...Sen emellanåt kommer det med ngt irriterad röst...-Pappa! Vad står det här egentligen??...Men han har blivit jäkligt duktig på att både läsa o räkna...*stolt pappa*...=)

Maria är på hoppträning ikväll...allvarligt så fattar jag inte hur dom vågar som sitter på en häst som hoppar typ högt som helst...Jag är ju skitnervös bara jag hamnar på en hästrygg...Och då har den inte ens börjat röra sig ännu!!...Imponerande av alla dom som håller på med det!!


Imorrn blir det fredagsmys för mig,Maria o lilleman...Sautan va gött!!


Nu tror jag det får va för ikväll...Va rädda om er och varandra!!


//Håkan





 
 
Ingen bild

Didde

12 maj 2011 21:29

Fan roligt det är läsa din blogg
Tack för den trevliga fikan på contan

hakanpalsson

13 maj 2011 15:58

Tack själv! Och tack för kommentaren! Ha d kanon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hakanpalsson - 14 november 2016 21:01

Japp, det va fan inte igår jag skrev någonting här men nu är det dax kände jag :)... I skrivande stund sitter jag i Malmö, i ett industriområde, i en lastbil... Regnar som fasen och mörkt är det...Denna årstiden är en enda stor jävla depression, ...

Av hakanpalsson - 27 oktober 2014 18:34

Yes Box, vi e på rull igen...Måndag är kanske inte den roligaste dagen men det är lixom inte mkt att göra...kör denna veckan oxå sen är det ta mej fasen frivecka igen, gött d :) Fredagen kunde varit roligare, allt flöt på kanon till typ lunch, lämna...

Av hakanpalsson - 21 oktober 2014 00:52

Japp nu är man igång efter the freeweek... Har inte blivitjättemkt gjort hemma denna veckan kan jag lova, har försökt hjälpa Maria på macken istället... Sen om det blev så mkt gjort, d vet i fan... Jonte sjuk hela veckan så han har hållet sig hemma...

Av hakanpalsson - 15 oktober 2014 20:05

Nu va det jävligt länge sen jag skrev här och jag har nog hur mkt som helst som jag skulle kunna skriva men jag hoppar det för stunden... Jag börjar bli jävligt trött på att Sverige inte längre få vara svenskt och att vi inte längre får använda oss a...

Av hakanpalsson - 2 juli 2014 21:51

Just i skrivande stund så sitter jag i lastbilen i torup... Kan ju tala om att detta är inte världsmetropolen, händer inte ett förbannade skit faktiskt men men...Skit i det, ska ju liksom bara sova här Två dagars jobb till sen är det det fanimej tre...

Ovido - Quiz & Flashcards