Alla inlägg den 7 april 2011

Av hakanpalsson - 7 april 2011 22:23

Haha...Bara för rubriken så ska ni inte inbilla er nåt!!...Men ärligt talat så har jag nog gått mer idag än totalt d senaste halvåret...Plus Bandy där mellan!!


Om vi börjar med bandyn...Jonte skulle ju tvunget spela trots blåsten...Jag tänkte att idag ska han då rakt inte vinna...Gav järnet, fintade, gled över "planen" som foppa på isen, klubborna slog ihop och Jonte tog bollen o sköt...Mål...F-n!!!

Han sa innan matchen att om han vann idag så skulle jag ge honom 10 kr...Lätt att jag antog vadet...

Kan väl tillägga att jag i bilen upp och lämna Jonte fick fråga om d gick bra med två femmor...*SUCK*


Gick ju en rätt bra runda med hundarna innan idag, när Maria kom hem så tyckte jag ju på att vi kan ju ta en runda till sen...Va iväg en sväng, käkade lite...och...Nä...D hade fröken inte glömt nä...

-Jag har ont i foten

-Är nog inte så farligt

-Jo, alltså det gör verkligen ont...

-En liten runda fixar vi...

-Amen allvarligt Maria...

-Nu gick vi...


jaja...gav oss iväg, rundan blev ju inte så jävla liten dock, men ankorna i brunnsparken fick käk iaf...

På väg hem så får Sigge nåt ryck,får syn på en fet liten anka, perfekt kvällsmat faktiskt...drar iväg som ett Jas på startbanan...Glömmer dock att han har ett koppel runt halsen...Gör ju helt enkelt en korsning mellan 360 och wrestling...På sig själv!!! Man lixom ser stjärnona snurrar över huvet på honom...!! Sigge skakar på huvudet och går så långt ifrån ankorna han kan hela vägen hem...=)


Imorrn är det som vanligt en fullspäckad fredag...Men det är ju ändå fredag så ingen panik...På kvällen ska lilleman på disco...Helt sjukt...Man går inte på disco förrän man börjar bli stor...punkt!! Måste skrivit fel ålder på lappen...=)...Medans lilleman svänger sina lurviga så stickor jag och Maria till Acka o Hubbe o grillar...Hämtar lilleman vid 8 igen...Ska bli en kanontrevlig kväll! =)


Presstopp presstopp!!!!!

Lilleman har fått hår på armarna!!! Visades klart och tydligt för pappa i bilen!!


Tröttheten i höger öga håller på att vinna...Måste nog inte en djup sömn och grymma snarkningar!!


Men glöm inte... Gör inte det själv idag, som nån annan kan göra imorgon!


Cykla o vält...Hej hej



Av hakanpalsson - 7 april 2011 12:12

Alltså...Jag tror fan jag vågar kosta på mig att säga att våren är nära nu...Solen skiner o fåglarna kvittrar...Gött sket!

'

Va precis ute en långrunda me dogsen, riktigt skönt!...Men...D kunde slutat i gråt o tandgnissel kan jag tala om...Vi gick längs med ån, hundarna luktade,pissade,luktade o pissade osv...Sen får jag syn på en större hund längre fram...tänkte d e ju lugnt, och det va det tills vi kom fram...Då är jag helt övertygad om att den stora hunden på deras språk talade om för Sigge att han tyckte Myran är en Milf, Sigge blir tokarg, är ju inte så konstigt iom att Myran är Sigges moder men att han skällde...värre än en vingklippt gråsparv!!...Denna gången slutade det dock utan att blodvite uppstod, skönt d iaf =)

'

Precis slängt igång lite kaffe nu, Maria kommer hem tidigare idag för hon skulle till kiropraktorn (tror jag det heter)...En sån som gör så det gör ont som f-n och tar jävligt bra bet för det iaf...=)


Trodde jag skulle få hämta lilleman tidigt idag, han sa det igår, men sen fick jag helt oväntat honom till frukost idag o då hade han ändrat sig...

-kvart över ett pappa

-Amen Jonte, vi kan väl ta direkt efter skolan

-kvart över ett pappa

-är du säker, kan vi inte ta direkt efter skolan

-kvart över ett pappa


*suck*...Ok...Har en känsla av att det kommer ett samtal sen, där nån frågar om han får följa med en kompis hem o leka =)...Man kan ju inte säga annat än att ungar är smarta...Han vet ju att ingen av hans kompisar ska hem tjugo över elva och då hade han ju inte kunnat hänga med nån o leka om jag hämtar honom tidigt.

Jaja...Vi får väl se om samtalet kommer =)


Får se om jag hinner med en klippning innan det är dax att jobba sen oxå...Nä nu blir det kaffe för Pålsson.


Botten upp o va rädda om er i solskenet!!



Av hakanpalsson - 7 april 2011 01:11

Jag har aldrig varit en sån granne som gnäller, har folk fest så låt dom ha det...Men det får väl fan va inom rimliga gränser...Finns ju nåt som heter hänsyn oxå...Nu vid kvart över 1 fick jag nog, har dessutom en jävla huvudvärk vilket inte gör saken bättre! Gick upp o frågade efter han som bodde där..."vad är det som är för högt, musiken då lr!?" Framför mig står en liten räka med mössan på huvet och en ölburk i handen...och är stöddig...!! Ibland hatar jag lägenhet!!


Well well...

Va ute hos Hubbe en sväng med bilen...Tror jag börjar bli nojig me den jävla bilen...Nog för att ett "remhjul" va lite sådär men tror jag hör fel som inte finns ibland...


Tony o Josefin kom en sväng på en kaffe oxå nu ikväll...Kul att sitta o prata lite skit.


Nu får jag nog försöka ta min sprängande huvudvärk o gå o lägga mig...Hoppas fan jag slipper höra mer från mr räka o hans vänner!!


Sov gott!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards